Sjukholm

Okej, jag vet att jag har haft ett allt för långt uppehåll här på bloggen. Jag har fått återkommande klagomål. Men inspirationen har inte funnits där och min förra termin var allt för fullspäckad med bl.a. matlab-labbar som tog upp alldeles för mycket tid. Nog om det.

Jag anlände, krasslig och sliten, till Älvsbyn station 20 december. Sedan har jag haft ett toppenlov i Roknäs/Piteå.

Sedan var min plan att fortsätta att vara frisk och pigg efter jullovet också, men icke sa nicke.

I tisdags då jag skulle flyga ner fick jag min första feber. Det var ju inte mycket mer än att ta en alvedon och åka till flygplatsen. Sedan hände lite missöden på hemvägen från arlanda så jag fick kånka på väldigt tunga väskor för långt.

Detta resulerade i stigande feber och problem med astman. Jag skippade skolan onsdag men torsdag tänkte jag att, nu måste jag vara lite friskare, en föreläsning pallar jag (alvedon gör en för frisk ibland). Torsdagkväll visade termometern 39,8... yes. Hela fredagen och lördagen spenderades i min lilla lägenhet... för det mesta i sängen. Skitkul. Jag fick iaf vara lite social på lördagen då min kära pojkvän kom med lite förnödenheter som alvedon, fil, glass, diskhjälp m.m.

Söndagmorgon fick jag nog.

I Stockholm finns en riktigt bra tjänst, man kan skriva till en sjuksköterska om sina problem och få svar inom 1 timma. Jag gjorde detta och fick svart efter 10 min. Hon tyckte att jag skulle uppsöka sjukhus och föreslog Sabbatsbergs närakut så jag tog bussen dit (lite miljöombyte iaf). Där fick jag andas in mysko ånga som tydligen var astmamedicin. Sedan kollade dom sänkan, syresättning osv. Det slutade även med antibiotika pga infektion i luftrören och slemlösande medicin.

Det känns bra, nu vet jag iaf vad jag har, så nu är det bara på att sikta in sig på att bli frisk. 

Tips till alla stockholmare, använd skriv-till-en-sjukskötersta-tjänsten om ni är osäkra. Det kommer jag göra fler gånger. Man vet ju inte alltid vad som är smartast, och speciellt när man bor själv. Jag ville inte ringa och väcka min mamma klockan 6 på morgonen men ville ändå ha lite råd. Dessutom vet ju sjuksköterskor mycket om sjukdommar. ;)

Så nu vet nu hur roligt jag har haft det i Stockholm än så länge. Värsta drömstarten på terminen, nu får jag börja året med massa rester. Dessutom var det korridorsfester i mitt hus både torsdag och fredag, skitkul att ligga i sängen och höra hur kul alla andra har. Not.

Jaja, min tid kommer. Hoppas alla mina vänner har det bra i alla fall :)

Nu ska jag sysselsätta mig med ännu en film eller nått..
Puss

Ps. Måste bara berätta om den snälla sjuksköterskan på sjukhuset, hon hade glitterspray i sitt svarta hår, glitter i ansiktet, plåster på hakan, gröna linser och var ca 55år. Inte det första man väntar sig va? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0